Брза дијета или промена навика?

Прочитајте како на правилан начин без штете по здравље смањити телесну тежину.

Реч дијета потиче од грчке речи диаитао што значи “лечим” и латинске диаета што значи “начин живота”. Дакле, кад кажемо купус дијета, то би значило да нас купус лечи и да је то наш начин живота? Апсолутно нам је јасно да је реч дијета у последњих минимум 5, 6 деценија потпуно променила своје значење. Дијета данас значи инстант решење за брзо губљење килограма, а при томе већина људи нема представу да брзо губљење килограма – скидање масноћа уопште није могуће. Брзе нискокалоричне дијете су оне које се рекламирају као краткорочне (трају 2-4 седмице).

Зашто брзе дијете немају готово никакав учинак?

Некада најзаступљеније дијете које су се спроводиле у ограниченом временском периоду и укључивале само нискокалоричне намирнице, показале су се потпуно контрапродуктивним. После спровођења оваквих дијета, на брзину скинути килограми враћали су се као бумеранг, а са њима чак и још додатних килограма.
Ову појаву су нутриционисти популарно назвали „yо-yо ефекат“.

Шта се заправо дешава у вашем организму кад спроведете неку од суманутих дијета? “Изгубила сам 5кг за недељу дана и 7 за две недеље!” , ово звучи познато? Драга моја, ниси изгубила 7 кг масних наслага, оно што си изгубила је ВОДА и МИШИЋНА МАСА. Кад се нпр. не узимају угљени хидрати који телу дају енергију, оно је принуђено да троши резерве гликогена, а трошећи гликоген, троши се и вода – чим се вратите на стари начин исхране, тежина изгубљена овим путем се враћа.

Кад тело потроши резерве гликогена, тело ће тражити калорије за активности на неком другом месту и почети да “једе” мишићно ткиво. Ово је савршен начин да од себе направите машину за товљење. Губитак мишића значи да ће ваш базални метаболизам сагоревати мање калорија после спровођења дијете него пре дијете. Плус, организам покушава да се заштити од тзв. „шокова гладовања“, тежећи да створи залихе масти. Уколико брзо прекинемо нискокалоричну дијету, наш успорени метаболизам нема времена да се прилагоди новом појачаном енергетском уносу, па почиње да акумулира депоније масти. За то прилагођавање му је потребно десетак дана, а у том периоду можемо добити нових пар килограма.

Протеинске дијете, даље, доводе тело у стање кетозе – то знаши да ваше тело црпи сад снагу из кетона – облик угљеника који настаје распадом масноћа. Али што више кетона у организму ваши бубрези се морају више напрегнути да би се кетони филтрирали, што може довести до оштећења бубрега. Најтежа последица оваквих наглих промена метаболизма је већ поменуто мењање односа мишићне масе и масних наслага. Ова „парадокс дијета“ настаје зато што мишићна маса почиње раније да се разграђује него масти, а масти се, нажалост, прве таложе.

Да би губили килограме потребна нам је права стратегија. Ако брзо губимо киле, исто тако ћемо их брзо и вратити. Мењање целокупног животног стила јесте пут који даје дуготрајне резултате. Тек када спознамо узроке тада ћемо и отклонити последице. На овај начин ћемо килажу губити постепено и сигурно, наравно не и брзо.

1. Прво правило је уравнотежна исхрана. У најкраћим цртама, ово подразумева минимум масти (уносити добре масти), појачан унос протеина, интегралне житарице, поврће и воће у великим количинама. Без гладовања, у оквирима редукованог калоријског уноса (отприлике све испод 1250 калорија дневно није добра идеја). Храна, коју узимамо у неколико мањих оброка, треба да буде разноврсна и посебно лепо припремљена, тако да уживамо у сваком оброку. А у паузама – што више воде.

2. Друго правило је – покренимо се! Нарочито ако претежно седимо у току дана (док учимо, или у школи, канцеларији…). Појачана физичка активност сагорева калорије, доприноси стварању хормона који подстичу сагоревање материја у организму и лепо обликује наше мишиће.

3. Треће правило је нега теламасажа која разбија поткожна масна ткива, пилинг и хранљиво млеко за кожу (да би била еластична и затегнута док мршавимо)…
Брзе дијете, дакле, не помажу на дуге стазе и могу донети више „јастучића сала“ него што сте их имали пре почетка такве дијете.

Ако желите трајне промене, схватите да је потребно изменити животне навике.

Побољшати квалитет исхране (БЕЗ ГЛАДОВАЊА!) и појачати физичку активност.

Наоружајте се стрпљењем и упорношћу, ту лежи кључ успеха. На овај начин очекујте да изгубите до пола кг недељно. И кад се на тржишту појави нови магични препарат за мршављење укључите мозак, јер обично се исти после пар месеци повуче са тржишта…

Аутор SPORTBILLY  Извор http://www.besplatansport.com

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

w

Повезивање са %s